söndag 7 december 2008

Ja nu han man skaffat blogg!

hej alla mina trogna läsare, eller ja.
Manfred heter jag och jag sitter hemma med en bruten hand och det vill säga sjukskriven. jag kände mig lite rastlös och utråkad så då tänkte jag att en blogg kanske jag skulle kunna fördriva tiden med.
jag har inte en aning om vad jag ska sriva om men jag tänkte att mitt liv är ju jävligt intressant.

och i dag tänkte skriva lite om hur jag har haft det ja, i dag helt enkelt.

jag vaknade runt 9:00 (tror jag det var) efter en trevlig kväll på stan whit my buddy Henry. vi spelade lite biljard drack öl och whiskey. skit gott. =)

Sen har jag fan inte gjort så mycket mer typ bara suttit och kollat på tv:n men jag funderar också på hur jag ska kunna göra om min lilla lya till lite mer ungkarls livslig, eller hur fan man säger. Eftersom jag nyss blivigt singel från en underbar tjej som jag tycker mycket om, Jessica. jag kommer att ha en länk till hennes blogg här snart (när jag kommit på hur man gör) men i allafall så blir det nog att jag gör en målning på Jimi Hendrix på väggen, kommer nog bli bra tror jag.

eftersom jag e mycket intresserad av inredning och konst design kommer jag nog prata en del av det också i denna blogg.
samt bilder på min lägenhet och mina egna verk eller små pysselgrejer.

Men vem fasen e Manfred egentligen då?

Jag e en kille som har jobbat som snickare i norge nu i två år och trivs skit bra med yrket men eftersom det e lågkonjunktur så tänkte jag att jag kan ju utvecklas lite inom branchen och ska nu till våren börja läsa upp lite ämnen, Matte C och Fysik A så att jag kar kompitens för att komma in på byggingenjörs programmet i fall det nu blir det jag vill gå. har även tänkt på projektledare inom bygg men jag får se va det blir.
jag bor i Karlstad, men är ursprungligen från Dals Långed i Dalsland. bor i en 2:a nu helt själv på Norrstrand. skit fint ställe.

jaja nu har jag givit er ett smakprov på Manpeace och jag e helt säkra på att ni kommer att sitta varje dag och vänta på nästa inlägg. precis som jessica sitter och väntar på "Våra bästa år" eller som min farmor sitter framför tv:n helt förtollad och i stort sett shema lägger varje dag efter "Sunset beach". eller kanske att min blogg kommer att vara som bullen till kaffet eller knarket till vofflan, jag vet inte men jag hoppas ni kommer att tycka det ger er ett litet glädjerus i allafall. puss och ses snart / Manpeace

Inga kommentarer: